Annelies-en-Jean-in-Afrika.reismee.nl

Afscheid van Malawi (door Annelies)

6 de week 9 – 12 jan. Afscheid van Malawi ( door Annelies )

De tijd gaat, snel, dit is alweer onze laatst week in Malawi en op de projecten. We kunnen terug kijken op een hele mooie en indrukwekkende tijd.
we zullen de Malawianen niet snel vergeten, met name hun vriendelijkheid niet, terwijl veel mensen in armoedige omstandigheden leven.

Ook voor Karlijn, was het haar laatst week op het project. We wilden heel graag in de laatst week pannenkoeken bakken voor de kindjes, maar dan moesten wel stroom of gas hebben. We hadden geluk dat er stroom was , en met 3 pannetjes hebben we zo’n 70 pannenkoeken gebakken voor de kindjes en de huismoeders.
Aan het eind van het bakken waren we moe, bezweet maar heel voldaan, want de kindjes en de huismoeders vonden het heerlijk.
De laatste dag op ’t project wilde ik de kindjes en de huismoeders trakteren op iets lekkers.
Getrakteerd op cake , ik had zo’n 60 plakjes cake, maar die waren zo op. Als afscheidsceremonie werd er voor mij gezongen en kreeg ik heel plechtig van 2 kinderen een oorkonde en een heel lief bedankkaartje overhandigd.
Samen met Karlijn had ik als afscheidscadeautje, plastic broekjes, stoffen luiers en plastic clipjes gekocht. Met de plastic clipjes kun je de luier vastmaken. Karlijn en ik waren altijd op zoek naar de clipjes, of ze waren er niet meer of ze waren kapot.
Het was toch wel emotioneel om afscheid te nemen van de kindjes, de huismoeders en de zusters.

Bij Jean op het project, hadden ze voor Jean een feestelijke taart gebakken, die plechtig werd geserveerd met kaarsen eromheen. De kinderen hadden zich voor het afscheid van Jean zelfs omgekleed en namen van Jean afscheid in hun nette kleren. Ook bij Jean ging de cake erin als koek, ze vinden alle zoetigheden lekker.
Toen Jean vertrok, werd hij hartelijk door iedereen uitgezwaaid.

Doingoood